۱۳۸۴/۰۴/۰۱

من هنوز هم قانع نشده ام

ديروز با هرکس که صحبت ميکردم و ميگفتم ميخواهم به احمدي نژادراي دهم همه ميگفتند بد بخت ميشويم بيچاره ميشويم اينکاررا نکني ها وقتي ميگفتم چرا ميگفتند بروروزنامه شرق وسخنراني اش در مجلس را بخوان ميفهمي روزنا مه هاي ديگررا هم بخوان اتفاقا رفتم روزنامه شرق را هم خواندم سايتهاي خبري زيادي هم نگاه کردم هيچي دستگيرم نشد اکثر روزنامه ها مواردي که به احمدي نژاد نسبت ميدادند نقل قول غير مستقيم بود وخيلي بيخودي شلوغ کرده اند مثلا يکجا خواندم که خانم ايکس که نماينده راستها تو مجلسه گفته اگر احمدي نژاد بيايد زن و مردهارادرهمه جا جدا ميکنند يا آقاي فلاني که نماينده راستهاست گفته مردم دشمنان اسلام را قلع وقمع ميکنند و هيچ نقل قول مستقيمي از طرف خود احمدي نژاد نديدم حتي يکجا بزرگ نوشته بود احمدي نژاد :زنها را به کابينه دولت راه نمي دهم من هر چقدردر آن خبر دنبال نقل قول مستقيم خود احمدي نژاد بودم که مطمئن شوم همچين جمله ايي گفته باز هم چيزي دستگيرم نشد و تنها نقل قول مستقيم اين بود که گفته بود شان خانمها بالاتر از اين حرفهاست ويک شوخي خيلي بي مزه يکي از نمايندگان مجلس اصلا زنهاي جامعه ما وسيله ايي شده اند براي به قدرت رسيدن دولتمردان هر کسي ميداند اگر کمي از زنها حمايت کند نيمي از جامعه به او راي ميدهند من ميخواهم بدانم وقتي هاشمي بود کدام زن را به کابينه اش راه داد يا همين خاتمي که همش ميگفت شايسته سالاري کدام زن را به کابينه اش راه داد فقط دوزن در کابينه داشت يکي زهرا شجاعي که به جز حرفهاي خاله زنکي چيزي ازش نشنيديم وخانم دکتر ابتکار در حاليکه ما زنان فرهيخته وعالم ودانشمند در جامعه کم نداريم درمورد اينکه ميگويند بيايد مرزهاي جنسيتي مي آورد وبايددر خيابان حتما شناسنامه داشته باشي تا بتواني رد شوي من ميگويم آن موقع که پانزده بيست سال پيش شناسنامه ها را تو خيابون ميديدند که زمان رفسنجاني بود واگر قراربود احمدي نژاد واقعا اينکاررا بکند آنموقع که شهردار تهران بود اينکاررا ميکرد در حاليکه ميدانيم تمام پارکها و فرهنگسراها دست شهرداري است پس چرا آنوقت که شهرداربود اينکارها را نکرد مثلا خيلي راحت ميتوانست در پارکها وفرهنگسراها صندلي مردان را اززنان جدا کند يا راه انهارا ازهم جدا کند يا شناسنامه ببيند پس چرا اين اتفاقها هيچکدام نيافتاد من تنها نقل قول مستقيمي از احمدي نژادکه در مورد مرزهاي جنسيتي شنيدم فقط حرف يکي از دوستان در اين وبلاگ بود که گفته بود: حوزه مردان و حوزه زنان و حوزه مشترک خواهيم داشت بابا جان خوب خودش هم که تو حرفش گفته حوزه مشترک و حوزه جداي زنان و مردان را که تعريف نکرده ميگويند فرهنگسراهارا حسينيه کرده وقتي ميپرسيم چطوري ميگويند کلاس قرآن گذاشته بابا جان اگر ميخواست فرهنگسراها را حسينيه کند که خيلي کارها ميتوانست بکند پس چرا نکردامروز يک اطلا عيه بزرگ در خيابان ديدم که مابرعليه خشونت و اختناق به رفسنجاني راي ميدهيم زيرش هم نوشته بود حاميان معين بابا جان کدوم اختناق کدوم خشونت والا ما که آن موقعها که احمدي نژاد شهردار بود خشونتي نديديم ضمن اينکه اين اختناقي که ميگوييد در ذات نظام جمهوري است وقتي از اول انتخابات انتصابات است وما شوراي نگهبان خودش را قيم مردم ميدادند خانه از پاي بست ويران است کل جمهوري اسلامي اختناق است حالا هاشمي خودش اختناق نيست زمان اختناق را هم که ديديم زمان خود هاشمي بود در ضمن اين که ميگويند اگر بيايد راستها مي آيند سر کار اين هاشمي خيلي سياستمدار است آنموقع که رئيس جمهور بود به چپها چراغ سبز نشان ميداد اما در عمل مثل راستها عمل ميکرد از کجا مطمئنيد اگر هاشمي بيايد راستها سر کار نمي ايند من حتي اگر خود هاشمي هم بگويد باور نمي کنم چون بارها وبارها دروغهايش را شنيده ام من اصلا نميتوانم دروغهاي رفسنجاني را باور کنم دوره خفقان هم که ميگويند مال زمان رفسنجاني بود به نظر من تمام تبليغات منفي که بر عليه احمدي نژاد ميشود همه وهمه اش حقه هاي رفسنجاني براي رييس جمهور شدن است اوايل انتخابات همه ميگفتند ملت چه راي بدهد چه ندهد رفسنجاني رئيس جمهورميشود من حالا واقعا به اين حرف رسيده ام من ترجيح ميدهم به احمدي نژاد راي دهم بلکه چهار سال ديگر شخص ديگري را تجربه کنيم شايد بهتر بود خفقان و خشونت هم که ميگويند در ذات جمهوري اسلا مي است و هيچ مطمئن نيستم اگر رفسنجاني بيايد خفقان و خشونت نباشد

۱۰ نظر:

Hamid Tajgardoon گفت...

فاطمه خانم شما به عنوان یک فرد تحصیکره بهتر است کمی کارشناسانه تر به این قضیه نگاه کنید ،این صحبتهایی که در باره احمدی نژادمیشنویم حرفهای عوام پسندانه است همانگونه که عوام مردم میگویند هاشمی فقط چپاول کرد و یا خاتمی هیچ کار نکرد و از این قبیل صحبتها که در کوچه و خیابان میشنویم..شما برای قانع شدن کافی بود دیشب برنامه گفتگوی خبری ساعت 10:30 شبکه دو که با احمدی نژاد انجام میشد را می دیدید واقعا هیچ برنامه مشخصی نداشت هر سوالی از او میشد فقط کلی گویی میکرد آن هم بدون هیچ روش کارشناسی شده ای همه کار را هم اعتقاد داشت شدنی است!عمدتا هم حرفهای عوامپسندانه میزد...

Fatemeh Esmaeeli گفت...

اتفاقا ديشب برادرهام تلويزيون را ساعت 10 شب بخاطرانتخابات روشن کردند رفسنجاني داشت صحبت ميکرد من به خاطر عملکردش درزمان رياست جمهوريش به هيچ عنوان نتوانستم حرفهايش راباور کنم وبه نظرم همه حرفهايش دروغ بود براي همين تلويزيون را خاموش کردم اتفاقا صداي برادرهايم نيز درامد بهشون گفتم من الآن ميروم بخوابم شما وقتي من خوابيدم تلويزيون را روشن کنيد اما صدايش را کم کنيد ومتاسفانه نتوانستم صحبتهاي احمدي نژادرا گوش کنم چشم صحبتهاي اورا هم گوش ميکنم راستش در اين بلوشوبازار من ترجيح ميدهم عوام باشم تا يک فرد تحصيلکرده

Hamid Tajgardoon گفت...

التبه طفلک احمدی نژاد دیشب در انتهای گفتگو با حالت مظلومانه ای از مردم خواست این حرفها را پشت سرش نزنند..واقعاً دلم براش سوخت!!

کیوان گفت...

دی‌شب در برنامه‌ی گفتگوی ویژه‌ی شبکه‌ ۲ ، همان‌طور که حمید هم اشاره کرد در پایان برنامه آقای احمدی نژاد از تهمت‌ها و توهین‌ها و تخریب‌هایی که علیه او صورت گرفته گله کرد و البته بزرگ‌وارانه گفت که همه‌ی توهین‌هایی را که شخصی بوده، می‌بخشد و گفت: از من نترسید به خدا من زورم به یک بچه‌ی دبیرستانی هم نمی‌رسد. تا این‌جای کار قسم حضرت عباس بود. و اما بشنوید از دم خروس. گفت، اما در مورد تهمت‌های سازمان‌دهی شده، اگر سر کار بیایم همه را قطع می‌کنم و این عبارت «قطع می‌کنم» را با حرکت دست در راستای افقی و با چنان هیبتی بیان کرد که موی بر تن آدمی راست می‌شد. واقعا‌ً ترسیدم.

نگاهی به نظر‌سنجی‌های اخیر هم بیندازید. دوستان اوضاع خطرناک به نظر می‌رسد.

کیوان گفت...

یادم رفت بگویم که دی‌شب آقای احمدی‌نژاد می‌گفت برق بعضی استان‌ها را قطع کرده‌ اند تا مردم برنامه‌ی گفتگوی ام‌شب را نبینند. کسی خبری در این مورد دارد؟

MBZ (Massoud Babaie-Zadeh) گفت...

راستش را بخواهید من هم هنوز قانع نشده‌ام،‌ و شاید اصلا رای ندهم.

Arash Salarian گفت...

سعیدجان ما خیلی سعی کردیم که خودش را قانع کنیم، ولی حرف گوش نمی‌کنه! حالا باز هم امروز سعی می‌کنیم به خودش قانع کنیم، ببینیم می‌شود یا نه.

Arash Salarian گفت...

در جواب فاطمه، این هم نقل قول مطلبی که احمدی‌نژاد در مجلس گفته بود (به نقل از بازتاب): احمدي‌نژاد با بيان اينكه زنان تاج سر همه ملت هستند، گفت: «با حرف‌هاي مصنوعي به شدت مخالفم و توهين مي‌دانم كه اعلام كنم سه نفر زن را به كابينه‌ام مي‌آورم. عرصه‌هاي تخصصي مختص زنان وجود دارد مثل عرصه مادري و عرصه ترويج عاطفه و عرصه‌هايي مثل رزم رو به رو عرصه‌هاي اختصاصي مردان است اما بقيه‌ امور عرصه مشترك است كه شايسته‌سالاري و مرزبندي جنسي غير صحيح است. ما سهميه‌بندي نداريم و با همين نگاه جلو خواهيم رفت. مرزبندي جنسيتي را به شدت و در وهله‌ اول به ضرر زنان، خانواده‌ها و اجتماع مي‌دانم.»

MBZ (Massoud Babaie-Zadeh) گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
MBZ (Massoud Babaie-Zadeh) گفت...

حرف ديروز احمدي‌نژاد در مورد قطع برق دروغ محض بود و نشان داد كه وي هم به راحتي مي‌تواند دروغ بگويد. اينرا به نقل از معاون توانير مي‌گويم كه در جلسه‌اي كه امروز با يكي از اساتيد دانشگاه شريف داشته، گفته بود كه امروز صبح اين نكته را بررسي كرديم و ديشب هيچ جا خاموشي نداشته‌ايم و برخي از پرسنل توانير كه رايشان احمدي‌نژاد بوده به خاطر همين دروغ، نظرشان عوض شده است!