۱۳۸۴/۰۳/۳۰

اندر حكايت كارايي شهردار


مكرر از زبان طرفداران آقاي احمدي نژاد نقل كارايي ايشان در سمت شهردار تهران و كارهايي نمايان ايشان در رفع و رجوع مشكلات مردم تهران شنيده‌ام. .
به نظر من بيشتر اين ادعاي كارايي مربوط به حجم بالاي تبليغات تلويزيوني و پوشش گسترده آنها از اقدامات شهرداري تهران است. صدا و سيما بعد از انتخات آخر شوراي شهر، به طور گسترده‌اي اخبار مربوط به شوراي شهر تهران و شهرداري را پوشش داده و سعي كرده و در واقع با حجم بالاي تبليغات در اين زمينه توهم كارايي آبادگران و شهرداري تهران را در مردم ايجاد كرده است. من موقع خواندن رمان 1984 فكر مي‌كردم جورج اورول يه مقدار زيادي در زمينه تاثير تبليغات تله اسكرين اغراق كرده ولي حالا كه نتايج اين انتخابات را مي‌بينم يه مقداري بايد در اين زمينه تجديد نظر كنم.
به عنوان يك اقدام مشخص قبول دارم كه شهرداري دور برگردان‌هاي زيادي را دراين يكي دو ساله ايجاد كرده و مقداري از ترافيك بعضي از تقاطع‌ها كاسته است.
حال اگر كسي از دوستان اطلاعاتي درباره اقدامات نمايان شهردار تهران در جهت رفع مشكلات شهر تهران دارند، در اختيار ما قرار دهنده تا ما هم حداقل اندكي به آينده محتمل تحت لواي ايشان اميدوار شويم

۹ نظر:

Fatemeh Esmaeeli گفت...

من به احمدي نژاد راي ميدهم حتما پيش خودتان فکر ميکنيد که خانمها چيزي از سياست سردر نمي آورند درسته نه تنها من چيزي از سياست سردر نمي آورم بلکه تعداد زيادي از افراد فقيربيچاره و بي بضاعت و مستضعف هم که خيليهاشون را من ميشناسم وميدانم با چه مشکلاتي دست و پنجه نرم ميکنند وحتي نون شبشان را هم ندارند بخورند آنها هم از سياست چيزي سر در نمي آورند اين روزها پيش هر آدم تحصيلکرده ودرس خوانده و باکلاسي که مي نشيني شروع ميکند به مردم فحش دادن که بله اين مردم دور از جون شما ببخشيد معذرت ميخواهم يک مشت گاو و گوسفند هستند و هيچي نمي فهمند اين مردم الآغ ونفهم و بي شعورآخرش هم آدم نمي شوند وقتي ميپرسي آخه براي چي ؟ ميگويند چونکه شعورشان نرسيده عقل ندارند فهم ودرک ندارند چرا به معين راي ندادند که حالا يک آدم فاشيست وتندرو بيايد روي کارومن در عجبم چطور ممکنه اين آدمهايي که دم از دموکراسي وآزادي ميزنند "همه" را بي عقل وشعور ونفهم ميدانند چرا چون به نماينده انها راي نداده انددر حاليکه دموکراسي يعني "همه " مهم هستند نه اينکه همه بي شعور هستند متاسفانه ما با اينکه خيلي دم از دموکراسي و آزادي ميزنيم اما در تعريف اين عبارات واقعا مشکل داريم هر کسي اين عبارات را يکجور معنا ميکند يکي فکر ميکنه آزادي يعني بي بندوباري ديگري فکر ميکنه دموکراسي يعني حرف من و دوستان من!! بعد ميگويند دوران قبل ازخاتمي خفقان بود حالا اگر هاشمي بيايد و احمدي نژاد نيايد خفقان نيست من ميپرسم اين خفقاني که ميگوييد قبل از خاتمي بوده مگر زمان رياست جمهوري رفسنجاني نبوده واصلا چه ربطي به احمدي نژاددارد مگر ما دوران احمدي نژادرا ديده ايم ! اتفاقا شهردار تهران بسياري از بريز و بپاشهاي شهرداري را جمع کرد وجلوي خيلي از هزينه هاي بيخودي را گرفت اما متاسفانه دوران رفسنجاني را هم ديديم طرفداران رفسنجاني اغلب آدمهاي پولدارومرفه وبي دردو بازاري هستند وهاشمي در قشر محروم و مستضعف هيچ پايگاهي ندارد

Arash Salarian گفت...

من نمی‌دانم چرا فاطمه اینقدر عصبانی است! در نوشته‌های دوستان ما آیا کسی گفته که خانمها از سیاست سر در نمی‌آورند؟ آیا کسی به مردم فحش داده؟ آیا کسی از مردم طلبکار شده؟ خلاصه انگار که حکایت آهنگر و بلخ و مسگر و این حرفها شده است.
در نوشته فاطمه من به این استدلال ایراد می‌گیرم: «مگر ما دوران احمدي نژادرا ديده ايم؟» راستش نه ندیده‌ایم. همینطور دوران قالیباف، معین، کروبی، لاریجانی و رضایی را هم ندیده‌ایم. دوران زواره‌ای را هم ندیده‌ایم. از این‌ها که بگذریم، دوران ریاست‌جمهوری هیچ‌کدام از ۷۰ میلیون ایرانی دیگر را هم ندیده‌ایم. با این حال، ندیدن دوران کسی، دلیل مثبتی برای انتخاب کردنش برای ریاست جمهوری نیست. هر نماینده، از زمینه فکر و اجتماعی خاصی بر می‌خیزد و شعارهای معینی می‌دهد و اهدافی را بیان می‌کند و در کارنامه‌اش سوابق و وابستگی‌های فکری و گروهیی دارد. ملاک ما (حداقل در تئوری!) همین زمینه‌ها، شعارها و اهداف و سوابق و وابستگی‌هاست. هر کسی بنا بر اطلاعاتی که دریافت کرده و ایده‌آل‌های ذهنی که دارد، جمع جبری منحصر به فردی از فاکتورهای قابل اهمیت در ذهنش انجام می‌دهد و اگر در مورد کاندیدای خاصی به مجموع امتیازی که به شکل قابل توجهی بالاتر از دیگران باشد، برسد او را انتخاب می‌کند. به همین سادگی.
داستان وقتی پیچیده می‌شود که بخواهیم در مورد این «اطلاعات» و این «ایده‌آل‌ها» بحث کنیم. به این ترتییب تمامی بحث‌ها در واقع جستجویی است برای یافتن حقیقت و تلاشی است برای بهینه‌سازی مدل‌ها و ایده‌آلها. در مورد مکانیسمی که مغز این جمع جبری و خود عمل انتخاب را انجام می‌دهد، بعید می‌دانم کسی بحث زیادی خارج از تئوری‌های زیست‌شناسی داشته باشد.

Farshad F گفت...

اگر من در نوشته هايم تا حالا چيزی نوشته ام که توهین به مردم فرق نمی کند مستضعف یا مستکبر از آن برداشت شده است معذرت می خواهم. فکر نمی کنم هیچکدام از ما که این چند روزه اینجا چیزی نوشته ایم قصدمان توهین بوده باشد. مردم را هیچگاه برای تصمیمی که می گیرند سرزنش نمی کنم٬ هرچند این حق برای من محفوظ است که با نظر اکثریت مخالف باشم.
معیشت همواره یکی از نگرانی های بزرگ نوع بشر است و یکی از انگیزه های رای دادن طبقات اجتماعی اعم از دارا یا ندار در تمامی نظامهای مبتنی بر رای مردم در دنیا همین معیشت است. برای بهبود وضعیت معیشت باید به خاطر داشته باشیم جامعه باید تولیدی داشته باشد تا بتوان آن را بین همه تقسیم کرد. هر چند در مورد اینکه چه چیز را و به چه نحو می توان تقسیم کرد حرف دارم که از این مجال بیرون است.
اگر گروهی فکر می کنند با آمدن احمدی نژاد منافع اجتماعی آنها ماکزیمم می شود این گروه به احمدی نژاد رای دهند٬ هر چند بعید می دانم احمدی نژاد بتواند برای طبقه ندار جامعه کاری بیش از آن بکند که آنها مطلوبیتی کسب کنند از این جهت که احساس کنند رییس جمهور بیشتر به آنها شبیه است. خوشحالم که بالاخره کسی پیدا شد که در جمع ما از احمدی نژاد حمایت کند و دوست دارم کمی بیشتر و دقیقتر از دلایل حمایت آن ۵ میلیونی از احمدی نژاد مطلع شوم. بگویم به گزارشهایی هم که این روزها در مورد تقلب در انتخابات (به معنی آنکه رایی که از صندوق در آمد با انچه مردم در صندوق ریخته بودند)فرق می کرد اعتقاد ندارم. کمی دوست دارم بدانم احمدی نژاد چه کار ملموسی در تهران انجام داده است که این چنین رای بالایی در تهران آورده است.

Fatemeh Esmaeeli گفت...

من واقعا معذرت ميخواهم اگر لحن صحبتم تند بود منظورم هم اصلا بچه هاي اين وبلاگ نبودند خداييش در نوشته هاي دوستان نه توهين به کسي ديده شد ونه خداي نکرده فحاشي معذرت ميخواهم اگر سوءتفاهم پيش آمد راستش ديروز يکي از دانشجويان دانشکده که مثلا سال اخر فوق ليسانسش هم هست ديروز آمد پيش من و خيلي عصباني بود وبا ناراحتي تمام گفت خانم اسماعيلي کارمن را زود راه بياندازيد که من خيلي عصباني هستم واصلا حوصله هيچ چيزي ندارم من هم بهش گفتم اگر عصباني هستي سرت را بزن به ديوار خوب ميشه بعد پرسيدم حالا براي چي عصباني هستي گفت آخه اين مردم يک مشت معذرت ميخواهم واقعا ببخشيد گاو و گوسفند هستند وهر را ازبر تشخيص نميدهند چرا به معين راي ندادند بعدش شروع کرد به دري وري گفتن به مردم امروز صبح هم با يک نفر صحبت ميکردم کلي دري وري به احمدي نژاد گفت راستش دليل عصبانيت من همين بود ببخشيد اگر سوء تفاهم پيش اومده اما خداييش بچه هاي اين وبلاگ چيزي نگفتند

کیوان گفت...

۱- متأسفانه از بس بحث داغ شده بود يادم رفت به مهرداد تبريک بگويم. حالا با کمی تأخیر تبریک می‌گویم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.
۲- از اقدامات شهردار تهران در تهران چیزهایی شنیده‌ام. به نظر می‌رسد بعضی از کارهایش رضایت مردم را جلب کرده است. ولی فکر می‌کنم بخش اعظم این کارها جنبه‌ی تبلیغاتی داشته. کافیست به سوابق او (مثلاً هم‌کاری و ارتباط تنگاتنگش با گرداننده‌گان نشریه‌ی جبهه) وحرف‌هایش پیش از انتخابات توجه کنیم.
ضمناً بد نیست به تعداد آرای او در استان اردبیل (که مدتی استاندارش بوده و احتمالاً آن موقع هنوز به فکر ریاست جمهوری نیفتاده بود تا برایش زمینه‌سازی کند) نگاه کنیم:
کل آرای استان اردبیل: ۴۹۰۴۵۰
آرای آقای احمدی‌نژاد: ۳۴۰۹۵ (نفر دوم از‌ آخر)

کیوان گفت...

رضا جان احتمالاً منظورت این است که چهار سال پیش به توکلی رأی دادی چون هشت سال پیش توکلی کاندیدا نبود. در ضمن من بعید می‌دانم هاشمی ۶۰ ساله با هاشمی ۷۰ ساله تفاوت زیادی داشته باشد ولی ایران ۱۳۸۴ با ایران ۱۳۷۴ خیلی متفاوت است و همین باعث تفاوت عمل‌کرد هاشمی خواهد شد و مهم هم همین است.

Hamid Tajgardoon گفت...

آبدارچی شرکت ما طبق گفته خودش به احمدی نژاد رای داده و 60 نفر از همروستاییهایش را هم تشویق کرده تا به احمدی نژاد رای دهند ،از او پرسیدم چرا به احمدی نژاد رای دادی گفت برای اینکه وقتی شهردار شد خیابان ما -واقع در اسلامشهر- را که سالها بود خاکی بوده آسفالت کرده و همین برای من کافیست تا به او رای بدهم!!طبق شنیده های من رهبری از 3-4 سال پیش پول زیادی برای قالیباف در نیروی انتظامی خرج کرده که انصافا هم نیروی انتظامی از زمان قالیباف خدماتش گسترده شد و امنیت نسبی توانست ایجاد کند (پلیس 110،الگانسهای آخرین مدل و....)که این خدمات در رای های قالیباف تاثیر داشته از حدود 2 سال پیش نیز با انتخابات شوراها و انتخاب شدن احمدی نژاد جهت شهرداری تهران بودجه هنگفتی در اختیار او قرار گرفت و شروع به اجرای طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت کرد و یکسری اصلاحات ظاهری در شهرداری تهران ایجاد کرد (در اخبار غیر رسمی هزینه ای که رهبری بابت این دونفر کرده حدود 80 میلیارد تومان میباشد)طرح ضربتی بسیج جهت رای دادن به احمدی نژاد نیز مزید بر علت شد (ظاهرا به هر بسیجی ماموریت داده شد 20 نفر را جهت رای به قالیباف بیاورد که در دقیقه 90 جای قالیباف با احمدی نژاد عوض شد).راجه به احمدی نژاد مطالبی هست که به yahoogroup ارسال خواهم کرد.یک نظریه هم وجود دارد که میگوید انتخاب احمدی نژاد به عنوان رقیب هاشمی در دور دوم سناریویی از پیش تعیین شده بوده تا با توجه به عدم مقبولیت احمدی نژاد هاشمی در دوم با رای بسیار بالایی (چه بسا بالاتر از خاتمی) به عنوان یک رییس جمهور کاملا مردمی انتخاب گردد،که البته من شخصا به این نظریه اعتقاد چندانی ندارم

کیوان گفت...

براي افزايش اطلاعاتتان در مورد احمدي‌نژاد چکيده‌اي از نظرات ايشان را مرور کنيد ( از سايت امروز برداشته‌‌ام):

اين انتخابات براي ما يوم الفصل است و بعد از آن خط نيروهاي انقلابي و حزب اللهي با ديگر نيروها از هم جدا مي شود... افرادي كه تفكر غربي دارند نبايد در نظام جايگاهي داشته باشند... هدف انقلاب اسلامي صرف استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي نبود... به جز مقطع كوتاهي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تمام دولتهايي كه پس از انقلاب روي كار آمدند ايده ولايت را در كشور پياده نكردند... در حال حاضر شبكه هاي اصلي صدا و سيماي ما دست عناصر غرب زده است... ما دنبال تاسيس صدا و سيماي امام زماني نبوديم كه هدف اگر اين بود امروز شرايط ما اين گونه نبود. يكي از وظايف و نقشهاي اساسي قوه مجريه كشور فرهنگ سازي است. اين نهاد مي تواند با اين نقش مردم را به هر سمت و سويي كه مي خواهد سوق دهد... زماني اهداف انقلابي محقق مي شود كه هرچه ولايت فقيه گفت پياده نماييم... بعضي مديران نالايق ما از واژه جهان سومي استفاده مي كنند كه اين تحقير ملت است، برخي مي خواهند مملكت را تقديم آمريكا كنند.
27/10/1383 (رسالت)
آزادي و حقوق شهروندي در هيچ كجاي دنيا به اندازه كشور ما نيست... انقلاب اسلامي به گونه اي مهجور است كه برخي قلمها و زبانها عليه آرمانهاي آن به كار افتاده است.
25/1/1384(ايرنا)
تشكيل دولت كاملاً اسلامي در اين مقطع به اندازه خود انقلاب مهم است.
28 / 1 / 1384 ( ايسنا)
تشكيل دولتي با جهت گيري كاملا اسلامي همه شئونات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فردي جامعه را تحت تاثير قرار مي دهد.
18/2/1384(مهر)
ما انقلاب نكرديم تا دموكراسي حاكم شود، نه حضرت امام و نه هيچ يك از خادمان واقعي نظام تحقق دموكراسي مدنظرشان نبوده است... حكومت اسلامي هر چيزي را كه رنگ و بوي غربي داشته باشد رد مي كند... دولت اسلامي به دنبال الگو گيري از شرق و غرب و بحثهايي چون توسعه سياسي و اقتصادي نيست.
21/2/1384(ايرنا)
چرا سالانه وزارت ارشاد 1500 ميليارد تومان بودجه دارد ولي تمام مراجع روي هم 70 ميليون تومان بيشتر ندارند.
22/2/1384(انصار نيوز)
دولت آينده دولت عزت رهبري و انقلاب خواهد بود.
27/2/1384( انصارنيوز)
در جامعه بايد يك حوزه اختصاصي مردان و يكي اختصاصي زنان و يكي مشترك باشد.
13/3/1384(انتخاب 9)
ايران نيازمند انقلاب سوم براي برپايي دولت اسلامي و متكي بر ولايت فقيه است.
19/3/1384(ايرنا)
اگر ما به جاي موشك 2500 كيلومتر بورد زانتيا وارد مي كرديم، دشمن ناراحت نمي شد.
19/3/1384( ايرنا)
تعدد نشريات، احزاب و گروه هاي از معيارهاي توسعه سياسي غربي است، وقتي آقايان در عرصه فرهنگ و هنر به ابتذال جايزه مي دهند هنر را نابود مي كنند.
24/3/1384(انصار نيوز)
نمايندگان ايران در سياست خارجي و مذاكرات هسته اي تاكنون صلابت به خرج نداده اند.
21/2/1384(ايرنا)
اگر نگاه انقلابي بر مديريت كشور حاكم شود اين فضاي تنش زاي بي خاصيت بي منطق كنار خواهد رفت.
28/1/1384(ايسنا)

mehrdad گفت...

آقا یا خانم «یا مهدی»:
جمع ما دوستانه است. لطف بفرمایید با اسم خودتان بنویسید به‌تر است. قرار بر مستعار نویسی نیست این جا. دوستانی هستیم در کنار هم نشسته‌ایم و استدلا‌ل‌های هم را می‌شنویم و حرف حقی اگر داریم می‌گوییم. از دیگر دوستان هم می‌خواهم بنا را بر استدلال بگذارند و حرفی بزنند که بتوانند مسوولیتش را قبول کنند. قرار نیست کسی را به چیزی قانع کنیم. خواهش می‌کنم که با اسم خودتان و پاکیزه بنویسید. و گرنه من به عنوان کسی که این بساط را پهن کرده درش را تخته می‌کنم و حرص بی‌خود نمی‌خورم.