۱۳۸۴/۰۳/۳۱

هجو

ابراهيم نبوی يکی از نويسنده هایی که من تقريبا تمامی نوشته های او را در اين هشت سال دنبال کرده ام. بسیار سبک طنز او را دوست دارم و بارها شده که وقتی در نیمه های شب نوشته او را خوانده ام خانمم از صدای خنده من از خواب پریده است. اما روشی را که در این چند روز و پس از مرحله اول انتخابات در صفحه شخصی اش در گویا پی گرفته است نمی پسندم. در این چند روزه طنزش یا بهتر بگویم هجوش به خصوص با مسابقه ای که این روزها راه انداخته است بسیار سخیف به نظرم می آید. باید یادمان باشد که ما می خواهیم با آن پنح و نیم میلیونی که به احمدی نزاد رای دادند (یا حتی اگر معتقد باشید تقلب شده است با هر چند نفری که واقعا به او رای داده اند و می دهند) در این کشور با هم رندگی کنیم.

۱ نظر:

Aziz گفت...

من هم از اين روند هجو واقعا ناراحت شدم. مسئله فقط زندگي در كنار اين افراد نيست بلكه مسئله پايبندي به اصول است. جامعه ما علاوه بر دموكراسي و حق انتخاب به گسترش فرهنگ تساهل و تسامح نياز دارد. بعلاوه اين گونه تخريب‌ها فرد هدف را در موقعيت مظلوم قرار مي‌دهد و حتي ممكن است در نهايت به نفع او تمام شود.