۱۳۸۴/۰۳/۳۱

هزينه‌هاي عزيز عزيز شدن


من در مورد كامنت
"يا مهدي"
يك مقدار دچار مشكل شدم. يكي اينكه من رو عزيز عزيزم خطاب كرده كه خوب چون من تا حالا فكر مي‌كردم تعداد افرادي كه ممكنه من براشون عزيز عزيز باشم در حدود نصف انگشتان يك دست هست.
از اين بابت كه اين شاخص يه مقدار بهبود پيدا كرد، خوشحال شدم.
از طرف ديگه من و امثال من را به برادران مخالف خاتمي تشبيه كردن كه به
"هر وسيله مشروع و غيرمشروعي عقلي و غيرعقلي بنهان و اشكاري… دست يازيدن تا باي نحوا كان او را حذف كنند"
، نارحت شدم.
من بشدت از اينكه در دسته كساني قرار بگيرم كه حرمت مومن برايشان از كعبه بالاتر نيست، ابا دارم. آنان كه بر هر منبر و معبري مخالفان خود را به باد دشنام و ناسزا مي گيرند و حتي در حرمت مراجع ما را هم نگه نمي دارند. اميدوارم خداوند مرا اگر دچار اين عيب هستم از آن دور سازد و كرده‌هاي مرا كه از سر ناداني بوده ببخشايد.

حذف آقاي احمدي نژاد علاوه بر اينكه هدف ما نيست، در دسترسمان هم نيست.
پس شما از بابت حذف ايشان نگران نباشيد. به جامعه مدني و دموكراسي بدليل اينكه به ما اجازه مي‌دهد بدون نياز به روشهاي غير مشروع و تنها با استفاده از روشهاي مشروع به بيان نظرمان بپردازيم، علاقه داريم.
بنده به آقاي خاتمي براي تاكيدش بر كرامت انساني و حقوق افراد راي دادم الان هم هر كس به هر شعاري دوست دارد راي دهد بنده براي يك شعار تبليغ مي‌كنم، جنابعالي هم به شعاري كه دوست داريد راي دهيد و براي آن تبليغ كنيد.
جناب آقاي خاتمي كه آمد ادعاي چنداني در مورد بيلان كاري نداشت، ولي شهردار محترم تهران و حزب آبادگران ادعا دارند، درخواست من از دوستان اين بود كه از دوستاني كه اطلاع دارند به ما بگويند در عمل اين ادعا چه اندازه مقرون به صحت است. شخصا عقيده دارم به مقدار زياد بزرگنمايي است. به نظر من بخشي نگري ايشان در موردي كه يكي از دوستان در مورد بخشش جرائم ساخت و ساز بيان كردند كاملا مشهود است. اين بخشي نگري كه موجب راضي شدن فرد يا افرادي مي‌شود، در مقياس وسيع‌تر ممكن است موجب نارضايتي عده زيادي گردد، و يا ضررهاي جبران ناپذيري را به كشور در صورت اجرا در مقياس كلان وارد كند.

۲ نظر:

Hamid Tajgardoon گفت...

البته مخاطب نامه هم عزیز است هم من . منتها من تا طرف خودش را معرفی نکند جوابی نمیدهم چون دلیلی نمیبینم به یک فرد گمنام! جواب دهم .اگه قرار در کشور دموکراسی داشته باشیم ابتدا در این جمع کوچک باید تمرین کنیم.دموکراسی یعنی هر کس آزادنه بتواند نظر خودش را بگوید .دلیلی ندارد با اسم مستعار باشد.من از فاطمه تشکر میکنم که نظر خودش را خیلی راحت بیان میکند حتی با وجودی که اکثریت این جمع ممکن است با آن مخالف باشند

Farshad F گفت...

من دفعه اول که اين کامنت با نام يامهدي را ديدم به اشتباه فکر کردم اين شنتيا ست و تا وقتي نوشته مهرداد نديدم متوجه اشتباه خودم در عجله کردن در خواندن نام نشدم.