۱۳۸۴/۰۴/۰۲

The Elegant Universe


مهرداد جان از بابت توصيه كتاب
The Elegant Universe
خيلي متشكرم. فعلا مشغول خواندن اين كتاب هستم. خواندن كتاب فوق را به همه دوستان به خصوص آنهايي كه با هم درس فيزيك مدرن داشتيم، توصيه مي‌كنم.

۴ نظر:

Arash Salarian گفت...

گویا دارد پای M-theory و بحث‌های مربوط به آن به وبلاگ ما هم کشیده می‌شود :) من هم برای دوستانی که به فیزیک علاقه دارند ولی با عزیز در درس فیزیک مدرن همکلاسی نبوده‌اند(!؟)، این کتاب خواندی را از پن‌رز، توصیه می‌کنم:
The Road to Reality : A Complete Guide to the Laws of the Universe

mehrdad گفت...

چند وقت پیش شبکه‌ی پی.بی.اس آمریکا مستندی با همین نام پخش کرد. برایان گرین نویسنده‌ی کتاب راوی این مستند بود. در واقع بازیگرش بود، بسیار خوب حرف می‌زد. فیلم هم خیلی خوش‌ساخت است. فیزیک‌دان‌‌های مشهوری هم در آن حرف می‌زنند که چندتایی‌شان جزو مبدعان و پیش‌تازان نظریه ریسمان هستند. فکر کنم بتوانید جایی روی اینترنت پیدایش کنید. گرچه نمی‌دانم با اینترنت زغالی ایران بشود دانلودش کرد.

Arash Salarian گفت...

در قسمتهایی از برنامه مشهور Horizon که از ساخته‌های BBC است هم به M-theory اشاره می‌شود. برنامه فوق‌العاده هیجان انگیزی بود... برای اطلاعات بیشتر می‌توانید اینجا را نگاه کنید.

Arash Salarian گفت...

در مورد کتابی که معرفی کرده‌ام: این کتاب که نزدیک به یک هزار صفحه است، در نگاه اول کمی ترسناک به نظر می‌رسد به خصوص که پن‌رز چندان هم در آوردن فرمول‌های ریاضی صرفه‌جویی به خرج نداده است. از طرف دیگر برای خواندن این کتاب به دانش خاصی در مورد فیزیک احتیاج نیست و خواننده تمام آنچه که نیاز دارد را در آن خواهد یافت. چطور ممکن است که از ترمودینامیک تا جاذبه و فیزیک کوانتم و ابرریسمان‌ها را در یک کتاب جا داد، سوالی است که پاسخش تنها از پن‌رز بر می‌آید!